יצירת קשר

לפרטים נוספים אנא מלא/י את פרטייך וניצור עימך קשר בהקדם.

שם
טלפון
אימייל
הודעה

חדשות

  • צוואות וירושות תחום הצוואות והירושות מהווה תחום נוסף בתוך תחום המעמד האישי. בענייני צוואות רצון המצווה הוא הנושא החשוב ביותר.
  • דיני המשפחה והמעמד אישי תחום דיני המשפחה הינו תחום קשה ומורכב. המדובר בסכסוכים הנוגעים "בנימי הנפש", סכסוכים אשר קובעים גורלות. סכסוכים אשר מכריעים ענייני רכוש ועניינים כספיים.
  • גישור ומשא ומתן תחילתו של כל סכסוך משפטי הינו באירוע הגורם להיווצרותה של  עילת תביעה. אירוע זה מסמן  את תחילתה של מגמת ההידרדרות ביחסי הצדדים.
  • הושג הסכם גישור במקרקעין הושג הסכם גישור בסכסוך מקרקעין המוכר יפעל להעברת זכויות הבעלות הקונה יסייע בפעולות לאישור פיצול החלקה
  • הושג הסכם פשרה בתביעת עבודה הושג הסכם פשרה לאחר מגעים מול חברה סביב סכום פיצויי פיטורין של עובד שעזב את החברה
ראשי תחומי התמחות גישור ומשא ומתן

גישור ומשא ומתן

תחילתו של כל סכסוך משפטי הינו באירוע הגורם להיווצרותה של  עילת תביעה. אירוע זה מסמן  את תחילתה של מגמת ההידרדרות ביחסי הצדדים.
בהדרגה "מתבצר" כל צד בעמדותיו תוך שהוא מטיח האשמות בצד היריב. "גובה להבות" הסכסוך הולך ומתגבר והצדדים מתחילים בהיערכות לקרב המשפטי. הצדדים "מצטיידים" "בעורכי דין ומחליפים ביניהם מכתבי אזהרה. בשלב זה בדרך כלל מתנתקים כל ערוצי ההידברות בין הצדדים .הם מתחפרים בעמדותיהם, וממתינים במתח ובאי וודאות כל צד לקראת מהלכיו הבאים של הצד שמנגד.

גישתו של עורך דין נועם רוזנפלד היא שדווקא בשלב זה יש לפעול במהירות ובנחישות ולנתץ את החומה שגבהה בין  הצדדים, לפתוח בערוץ הידברות ולהשיב את האמון ההדדי. משנוצר ערוץ הידברות יש לתחזק אותו ולטפח אותו בהתמדה, ולפעול בנחישות, על מנת להגיע לפתרון מוסכם של הסכסוך.

לדוגמא:
א. הליך גישור בסכסוך סביב שיפוצים במבנה המשמש כמרפאה. במבנה בוצעה עבודת שיפוץ רחבת היקף. עם סיום העבודה היו ללקוח טענות קשות על ליקויים. המשפץ התחמק מאחריות והיחסים בין הצדדים הלכו והידרדרו והגיעו עד לאיומים בתביעה ונתק מוחלט. הטיפול בסכסוך החל בחוות דעת מומחה שאישר את קיומם של הליקויים, והאפשרות לתיקונם. בפגישה של הצדדים בסכסוך התברר, שלשני הצדדים אין אינטרס להיגרר להליך ארוך ויקר בבית המשפט, וכי ניתן לפתוח ערוץ תקשורת פורה. הוחל בקידום תהליך גישור. התהליך היה איטי, לווה גם במשברים לא מעטים, אך עו"ד רוזנפלד פעל בנחישות להנמכת "הלהבות", להדברות ופשרה.
 ב. הליך גישור בסכסוך מקרקעין.  קרקע שנמכרה מצד אחד לשני אולם זכויות הבעלות לא הועברו מהצד המוכר לצד הקונה. הצד הקונה סירב לתתום על מסמכים וניסה למנוע מהצד המוכר מלבנות על שטח הקרקע שלו. היחסים בין הצדדים התדרדרו והוגשה תביעה לבית המשפט ועמדה להיות מוגשת תביעה נגדית. כתוצאה מהליך הגישור במהלכו ישבנו הצדדים "הניצים" לשולחן המו"מ הצלחנו לגבש הסדר גישור במסגרתו כל צד יבצע פעולות שונות כך שזכויות הבעלות יעברו וניתן יהיה לבנות בקרקע. התביעה שהוגשה הוסרה ובמקומה נכנס לתוקף הסכם גישור.